هیچ جا خونه آدم نمی شه - یک صبح بارانی در مسکو

هیچ جا خونه آدم نمی شه

بعد از ناهار رفتیم چند جای دیگه رو دیدیم و بعد رفتیم هتل لباس عوض کردیم، یک کم خودمونو خوشگل سازی کردیم و قیافه هامونو محترم تر کردیم تا بریم هتل کوسموس برای دیدن رقص فولکلور روسیه که تاریخ روسیه رو تو حدود دو ساعت با رقص و موسیقی اجرا می کردن که فوق العاده قشنگ بود و شبمونو ساخت.

بعد از مراسم رقص رفتیم میدان سرخ مسکو پیاده شدیم و کمی اونجا راه رفتیم و یک سوپر مارکت رویایی رو رفتیم و ازش مقداری چیز میز خریدیم. بعد با مامان و بابا و برادرم رفتیم همون رستوران دم هتل که یک چیزی بخوریم اما گفتن ساعت نزدیک دوازده هست و دیگه سرویس غذا ندارن و فقط نوشیدنی سرو می کنن. کلی رستوران دیگه هم سر زدیم که همشون همینو گفتن و تازه دوزاریمون افتاد که تو مسکو تا قبل از یازده شب اگه سفارش غذا دادی که هیچ وگرنه باید بگردی رستوران 24 ساعته پیدا کنی تا بهت غذا بدن.

مامان و بابا و برادرم که برگشتن هتل. من و هومن اما انقدر گشتیم تا یک رستوران 24 ساعته به اسم Hollywood Drive پیدا کردیم و رفتیم تو. خیلی دکوراسیونش خوشگل بود. کاملا حس می کردی داری توی یکی از فیلمای قدیمی هالیوودی قدم می زنی. توی ماشین های قدیمی می نشستی و برات منو و غذا رو اونجا میاوردن. کلی مجسمه های زیبا در ابعاد واقعی از هنرپیشه های قدیمی هالیوودی داشت. خلاصه ما نشستیم و گارسون که دید روسی بلد نیستیم رفت یکی از همکارهاش که انگیلیسی بلد بود را صدا زد (شکر خدا تقریبا هیچ کی تو روسیه انگلیسی بلد نیست). گارسون انگلیسی دون برامون منو آورد که شامل انواع برگر و استیک و پاستا بود. اما چشمتون روز بد نبینه انقدر شل بودن این گارسونا و انقدر لفت می دادن هر کاری رو که دیدیم تا 2 صبح هم بهمون غذا نمی دن این شد که پاشدیم رفتیم و سر گشنه به بالین گذاشتیم اون شب.

صبح روز سوم بعد از نوش جان کردن یک صبحانه مفصل رفتیم دیدن ساختمان ها و کلیساهای تاریخی میدان سرخ و کاخ کرملین. بعد یک ساعت وقت آزاد داشتیم تا برای خودمون بگردیم اما انقدر بارون شدید بود که به مرکز خرید خوشگل و تاریخی میدان سرخ به اسم گوم پناه بردیم.

آخه تو سرچ های قبل از سفر خونده بودم که قهوه های این کافه تو طبقه آخر بازار خیلی خوبه.

اما بعد از رسیدن به کافه دلم قهوه نخواست و بیشتر هوس بستنی داشتم. اینه که رفتیم طبقه همکف این بازار بی نهایت خوشگل که حتی عروس دامادها برای عکسای عروسیشون میامدن اونجا؛ و دو تا بستنی قیفی عالی با قیمت مناسب عددی 50 روبل خریدیم و کلی حال داد بهمون.