هیچ جا خونه آدم نمی شه - آخرین روز مسکو

هیچ جا خونه آدم نمی شه

بعد از خوردن بستنی و گشت و گذار تو بازار و کوچه پس کوچه های دور و بر هتل، آماده شدیم و برای ناهار رفتیم هتل پنج ستاره گلدن رینگ که به صورت بوفه سرو می شد.

برای پیش غذا سوپ قارچ خوردم که خیلی خیلی خوشمزه بود.

بعد نوبت به یکی از غذاهای خیلی معروف روسیه که معرف حضور همه هست یعنی بیف استراگانف رسید که اونم خیلی خوشمزه بود. فرقش با بیف استراگانف های ایرانی پز این بود که توش فقط پیاز و گوشت و خامه بود و خبری از قارچ یا فلفل دلمه ای یا چیزهایی که اینجا بهش اضافه می کنند نبود. سیب زمینی هم روش ریخته نمی شه و کنارش توی یک ظرف جداست که اگه خواستید بر دارید.

غذای معروف دیگه روس ها که همه ماها حسابی باهاش رفیقیم هم که سالاد الویه است و اونم خیلی خیلی چسبید. مقداری هم ماهی با خمیر بنیه برداشتم که اونم عالی بود. راستی اینکه دور ظرفها کثیفه و نامرتب بذارید به حساب گشنگی و عجله برای خوردن زودتر ناهار.

بعد از ناهار برای دیدن موزه جنگ جهانی رفتیم. و بعدش برای گردش با کشتی توی رودخونه مسکوا رفتیم سوار کشتی شدیم. توی کشتی در حال نگاه کردن به مناظر زیبای مسکو یک نوشیدنی و مقداری خوراکی سفارش دادیم. من یک بشقاب مارچوبه با سس پارمزان سفارش دادم.

هومن هم چون خیلی گشنه بود بیف استراگانف سفارش داد. اما عکسا آبی شدن چون ما حواسمون نبود و تنظیمات دوربین به هم خورده بود. غذاها معمولی بود اما تا دلتون بخواد گرون بود. برای همین یک ذره 1250 روبل پیاده شدیم.

شب هم با مامان اینا رفتیم رستوران نزدیک هتل و من یک غذای اصیل روسی دیگه که قبلا تو سرچ هام دیده بودم رو سفارش دادم، به اسم پلمنی (Pelmeni) که شبیه راویولی ایتالیایی ها یا جوشواره است. توی منو پلمنی مرغ، گوشت گوساله، گوشت آهو و قارچ بود که من پلمنی قارچ سفارش دادم که روش خامه ترش هم داشت و حسابی خوشمزه بود.

شب چمدونها رو بستیم چون فردا باید این شهر رویایی رو به مقصد سنت پترزبورگ ترک می کردیم. صبح بعد از خوردن یک صبحانه خوشمزه برای وداع با میدان سرخ رفتم و بعد برگشتم هتل و همراه بقیه راهی فرودگاه شدیم.