هیچ جا خونه آدم نمی شه - اولین روز در سنت پترزبورگ

هیچ جا خونه آدم نمی شه

مسکو خیلی زیبا و دوست داشتنی بود اما هر سفری متاسفانه پایانی داره و بالاخره رفتیم فرودگاه تا به سمت سنت پترزبورگ پرواز کنیم

وقتی رسیدیم تا چمدانها رو تحویل گرفتیم و رفتیم هتل و تو اتاق وسایلو گذاشتیم دیگه ظهر بود. تا دوازده و نیم شب تور برنامه ای برامون نداشت و ما وقتمون مال خودمون بود. با هومن راه افتادیم تو خیابونهای کنار هتل. اول چون خیلی گشنه بودیم پریدیم تو اولین جایی که دیدیم که مک دونالد بود. خواستیم غذا سفارش بدیم اما کلی شلوغ بود و اصلا هم کسایی که پشت صندوق بودن انگلیسی نمی فهمیدن. بعد از کلی تلاش نا موفق یکی از مشتریا که انگلیسی بلد بود برامون غذا رو سفارش داد و ما تونستیم کمی شکم گشنه رو سیر کنیم

بعد تازه جون گرفتیم و راه افتادیم تو خیابونهای خوشگل شهر. یک کوچه خیلی خیلی قشنگ پیدا کردیم که کلی رستوران و کافه داشت با دو تا کلیسا و یک سوپرمارکت رویایی. از سوپرمارکت برای خودمون توت فرنگی و رسپبری خریدیم و با کلی خستگی نزدیک 9 شب برگشتیم هتل و تو اتاق چند تا از میوه های خوشگلمون رو خوردیم که بی نظیر بودن. تو تمام عمرم توت فرنگی به این خوشمزگی و با این عطر و بوی عالی نخورده بودم. رسپبری ها هم خیلی شیرین و خوشمزه بودن.

خلاصه دوش گرفتیم و چون کلی راه رفته بودیم و دوباره گشنه شده بودیم به فکر شام افتادیم. یک رستوران ایتالیایی به اسم ماما روما (MAMA ROMA) سر کوچه هتل بود که رفتیم اونجا. دکوراسیونش عالی بود. کارکنانش هم انگلیسی بلد بودن. هومن سوپ خامه سفارش داد که عالی بود با قیمت 160 روبل.

من یک سوپ سنتی ایتالیایی که انواع سبزیجات توش بود به اسم مینسترونه گرفتم که خیلی خوشمزه بود و 150 روبل بود.

یک پیتزا پپرونی عالی خوردیم 330 روبل.

به اضافه یک راویولی بلوچیز که اونم خیلی خیلی خوشمزه بود و 230 روبل برامون آب خورد.

بعد برگشتیم هتل کمی استراحت کردیم و ساعت دوازده و نیم شب رفتیم تو لابی و همه گروه دور هم جمع شدیم تا بریم باز شدن پلهای رودخانه نوا رو ببینیم که هرشب ساعت یک ونیم باز می شن تا کشتی ها رفت و آمد کنن و پنج صبح دوباره پلها میاد پایین. خیلی منظره قشنگی بود. با آسمون نقره ای سنت پترزبورگ که اصلا تاریک مطلق نمی شد. جای همه خالی بی نهایت اون شب کنار رودخونه خوش گذشت. عکس بالا رو برادرم گرفته. برادرم عکاسی رو دوست داره و یک عکاس آماتوره. اگه دوست داشتید می تونید عکسهاشو تو اینستاگرام ببینید: