هیچ جا خونه آدم نمی شه - روز دوم در سنت پترزبورگ

هیچ جا خونه آدم نمی شه

روز دوم تو شهر سنت پترزبورگ با یک صبحانه مفصل شروع شد. بعد برای دیدن کاخ کاترین رفتیم که خیلی جالب و زیبا بود. چند ساعتی به دیدن کاخ و عکس های خوشگل گرفتن تو باغ کاخ گذشت.

ظهر برای ناهار رفتیم یک هتل پنج ستاره نزدیک کاخ پترهوف. کیفیت غذا خیلی خوب بود اما مقدار غذا کم بود. غذا بوفه بود و اونایی که دیرتر اومدن تو سالن رستوران بهشون غذا نرسید و مدیر رستوران می گفت دیگه غذا نمیارم و خلاصه برای گروه بعدی مسافرا که غذا آوردن گروه قبلی که بهشون غذا نرسیده بود زودتر دویدن و غذا برداشتن و خلاصه کلا خیلی هتل ضایعی بود.

دسر هم که شیرینی و سالاد میوه میل نمودیم.

بعد از غذا رفتیم کاخ پترهوف و کلی هم اونجا گشتیم و چند دقیقه ای کنار خلیج فنلاند رو صخره ها نشستیم و یک قهوه اسپرسو خوردیم. بعد هم با قایق برگشتیم تا نزدیکی هتل.

شب برای شام مامان اینا رو دعوت کردیم یک رستوران نزدیک هتل که رو تابلوش نوشته بود غذاهای محلی داره و به نظر شیک و مرتب بود.

مامان برش سفارش داد که خیلی خیلی خوشمزه بود.

من سوپ پاپریکا گرفتم که عالی بود.

برادرم هم سوپ گوجه فرنگی گرفت که من زیاد دوست نداشتم اما خودش خیلی خیلی دوست داشت.

برای شام برادرم و هومن سینه مرغ با سس هوموس سفارش دادن که خیلی خیلی خوب بود.

من و مامان و بابا هم کتلت سفارش دادیم. قبلا تو سرچ هام خونده بودم که کتلک یکی از غذاهای خونگی روسهاست و دوست داشتم فرقشو با کتلت خودمون بفهمم. خیلی خوشمزه بود و فقط گوشت و سبزیجات معطر بود که تو سس پخته شده بود، توش سیب زمینی نداشت.

راستی یکی از غذاهای معروفشون هم شیشلیک بود که عین شیشلیک خودمون بود و دیگه امتحانش نکردیم.

خلاصه که شب خوبی رو دور هم گذروندیم که یادم نیست دقیقا چند روبل پولش شد اما یادمه کمی بیش از سیصد هزار تومن هزینه یک شام ساده پنج نفره شد.