هیچ جا خونه آدم نمی شه - سومین روز سفر سنت پترزبورگ

هیچ جا خونه آدم نمی شه

سومین روز بعد از صبحانه، رفتیم چند تا کلیسای خوشگل رو دیدیم.

برای ناهار رفتیم یک هتل پنج ستاره که اونجا هم بوفه بود. غذاهاش خیلی خیلی خوشمزه بودن. خوشمزه ترین ناهاری که این مدت تور برامون رزرو کرده بود.

از غذای اصلی بهتر بستنی های دسرش بودن که انقدر خوشمزه بود که نمی شد به یک بار خوردنش اکتفا کرد. مخصوصا بستنی وانیلی که عالی بود. من در حالت عادی بستنی وانیلی برام خنثی است اما انقدر این بستنی خوب بود و همه چیزش اندازه بود که نمی شد ازش گذشت.

بعد از ناهار یک کلیسای دیگه رو هم دیدیم و بعد رفتیم هتل تا حاضر بشیم برای رفتن به باله. باله روی تور نبود و باید براش هزینه جدا می دادیم که نفری 70 دلار بود. ما هم کلی به خودمون رسیدیم و حاضر شدیم، رفتیم به دیدن باله دریاچه قو. اما اصلا اون چیزی که انتظار داشتم نبود. یک باله سطح پایین با رقصنده های آماتور. فرقش با یک باله خوب مثل فرق تئاتر بچه مدرسه ای ها تو یکی از شهرستان ها بود با یک تئاتر حرفه ای تو سالن اصلی تئاتر شهر تهران. به هر حال اگه نمی رفتیم همش فکر می کردیم چی رو از دست دادیم. بعد که به راهنمای تور گفتیم، اونم تایید کرد و گفت باله خوب از 300 یورو به بالاست بلیطش. راستش من و برادرم هم قبل از سفر می خواستیم بلیط یک باله یا اپرا توی تئاتر بلشوی مسکو (مهم ترین تالار تئاتر روسیه) رزرو کنیم که متاسفانه همه بلیط ها برای تاریخ سفر ما فروخته شده بود.

خلاصه شب دیر وقت بود که رسیدیم هتل. انقدر خسته بودیم که توان رستوران درست حسابی رفتن نداشتیم. دلمون می خواست سریع یک چیزی بخوریم و بریم لالا. اینه که رفتیم KFC و فیله سوخاری و سیب زمینی گرفتیم و نوش جان کردیم و دویدیم به سمت تخت خواب.