هیچ جا خونه آدم نمی شه - تجربیات سفر به روسیه

هیچ جا خونه آدم نمی شه

دیروز می خواستم آخرین پست رو درباره روسیه بنویسم که یکهو تصمیم گرفتم برای شب دوستامونو دعوت کنم، این شد که پاشدم به کار و آشپزی و جای همه خالی یک شب خوب و خوشمزه دور هم گذروندیم.

این پست درباره تجربیات کلی سفر به روسیه است.

1. به نظرم بهتره که روسیه رو آدم با تور بره، مگر این که اونجا آشنایی داشته باشه. چون اونجا نه  کسی انگلیسی می فهمه، نه حتی رو تابلوها یک کلمه به جز روسی نوشته شده که کار رو برای توریست سخت می کنه.
  2. اگه خواستید با تور برید آژانسی رو انتخاب کنید که خودش برگزار کننده باشه و به اصطلاح آژانس مادر باشه. چون اطلاعاتی که قبل از سفر بهتون می ده خیلی به درد می خوره به علاوه اینکه می تونه براتون ارزون تر دربیاد.
  3. دیگه این که اگه براتون هزینه کردن کمی بیشتر مقدوره، پکیج کامل که شامل هزینه تمام بازدیدها هم می شه بگیرید چون هم به صرفه تره هم این که بعضی جاها رو تنهایی نمی شه رفت و اگه اونجا بخواید تور بگیرید و هزینه بدید براتون گرون تر در میاد. ما با آژانس دلتابان رفتیم و از همه خدماتشون راضی بودیم. لیدرمون، آقای هومن ارجمندنیا، هم به شدت خوب و همراه و با اطلاعات خوب بود.
  4. هتلی که تو مسکو رزرو کرده بودیم هتل پنج ستاره متروپل بود که خیلی ازش راضی بودیم. یک هتل قدیمی و اصیل کنار کاخ کرملین و میدان سرخ. سرویس دهی عالی بود، صبحانه ها کامل و خوشمزه. برای اینکه بفهمید چه قدر این هتل خوبه همین کافیه که بگم کلی آدم معروف تا حالا اونجا اقامت داشتن مثل مایکل ج.ک.س.و.ن و کلی نویسنده و دیپلمات و ...
  5. هتلی که تو سنت پترزبورگ رفتیم هتل پنج ستاره سوکوس بریدج بود که خیلی خاص نبود. مثلا اتاق هاش میز آرایش نداشت و برای آرایش یا مو شونه کردن باید می رفتیم تو دستشویی. صبحانه اش معمولی بود و از هتل مسکو تنوع کمتری داشت. اما دو تا خوبی داشت. اولیش این که توالت هاش شلنگ آب داشتن، دومیش استخر و سوناهای فوق العاده خوبش بود. سونای بخار، سونای خشک، اتاق برف و کلی چیزای هیجان انگیز دیگه داشت. پولدارهای شهر برای استخر و سونا میامدن اونجا. دیگه اینکه به دو تا از پلهایی که شب ها باز می شد نزدیک بود و با پنج دقیقه راه رفتن می رسیدی به پل. به موزه ارمیتاژ هم خیلی نزدیک بود.
  6. از غذاهای خوشمزه هم غافل نشید و بی خیال همبرگر و پیتزا باشید و تا می تونید طعم های جدید رو تجربه کنید.

*در آخر هم از مامان بابام باید کلی تشکر کنم که این سفر رو به ما هدیه دادن و باعث به وجود اومدن کلی خاطرات به یاد موندنی شدن.